Akademie Jedi: Trilogie Star Wars | RECENZE

Autor: Kevin James Anderson
Nakladatelství: Egmont
Žánr: sci-fi
Počet stran: 250, 230, 232
Série: Trilogie Akademie Jedi
Díl: 1., 2., 3.

Zatímco válka mezi Republikou a rozptýlenými pozůstatky Impéria pokračuje a galaxie stojí na pokraji převratných změn, dvě děti začínají odhalovat své schopnosti ovládat Sílu. V této době plné zmatků i objevů se začíná odvíjet pozoruhodný nový příběh Hvězdných válek... Luke Skywalker podniká první kroky k založení akademie, ve které chce vycvičit nový řád rytířů Jedi. Han Solo a Chewbacca padnou do zajetí na planetě Kessel a jsou donuceni pracovat v bezedných hlubinách dolů na koření. Když se jim podaří uniknout, v zoufalství prchají do tajného imperiálního výzkumného střediska uprostřed shluku černých děr - a vymění tak jedno nebezpečí za jiné, mnohem hrozivější... Luke na Kesselu nachází stopu svých dvou přátel, ta ho však dovede ke strašlivé zbrani, schopné zničit celou sluneční soustavu. Je to smrtící plavidlo zvané Drtič sluncí, které vynalezl samotářský génius a které nepilotuje nikdo jiný než Han Solo...

V předaleké galaxii
Na Star Wars jsem vyrostla a filmy miluju, ale nikdy mě nějak moc nezajímaly knihy, které vyprávěli další příběhy mých oblíbených hrdinů. Ani nevím proč, možná jsem měla strach z toho, jaký brak do ruky dostanu. Jestli se mé obavy potvrdili, čtěte v následující recenzi.
Na rovinu řeknu, že pár SW knih už jsem četla, ale nebylo jich moc. Vlastně to byla jen trilogie o Hanu Solovi ( snad brzy recenze ), která mě naprosto dostala a tak jsem se po tomto velmi překvapujícím zážitku rozhodla přečíst další SW trilogii, tedy Akademii Jedi.

"Učedníci Jedi se shromáždili v zaprášeném, opuštěném válečném sále Velkého krámu: Zvolili si ho jako nejvhodnější místo, kde plánovat bitvu s Exarem Kunem."

(Ne)Důstojný následník
Akademie začíná tam, kde skončila epizoda VI. Nová republika se snaží nastolit řád v galaxii a
sluníčková nálada se poděla někam. Leia je zaplavena povinnostmi, Han ji skoro nevídá a Luke si žije v "Jedi vesmíru". Zkrátka žádná sranda. Trilogie sází na známé a oblíbené tváře a snaží se vytvořit nový epický příběh, který vám utone v mysli ještě na dlouhou dobu. V takovýchto snahách se samozřejmě autor nebojí sáhnout po klišé. Na druhou stranu se zde objevují i snahy přijít s něčím novým. V knize najdete dospěle pohádkový příběh a klasický boj dobra se zlem, tedy Nové republiky a zbytků Impéria. Nechybí ani hlavní záporačka.
Každá kniha je poměrně krátká, takže se bohužel podle mě nedostává hrdinům takové péče, jakou by si zasloužili. Holt někdy je více opravdu více. Příběh je, jak už jsem řekla sympatický a jede ve svém standartu celou trilogii, takže se nedá říci, že by nějaký díl vyloženě zklamal nebo překvapil. Knihy na sebe dobře navazují, i když se mi někdy zdálo, že až zbytečné propojování nepodstatných věcí trochu škodí.

"Osm imperiálních pavoučích kráčejících kolosů šplhalo na kamennou věž, pálilo do silných zdí pevnosti jasně zelené výboje a hledalo cestu dovnitř."

Hlavně pro fanoušky
Knihy určitě potěší každého Star Wars fandu, který si chce doplnit znalosti, i když se knihy od koupi značky Star Wars Disneyem neberou jako oficiální kánon, ale jako tak zvané "legends".